Jakość opakowania ma dziś znaczenie większe niż kiedykolwiek. Trudno przebić się z produktem, kiedy w każdej z marketowych alejek ilość towarów aż bije w oczy. Dlatego warto przyjrzeć się temu zagadnieniu, aby skłonić klienta do wyboru naszego produktu ze stratą dla konkurencji.

Nowoczesne opakowania cieszą oko

Butelka zatknięta korkiem owiniętym w szmatkę – jeszcze za czasów naszych prababek tak wyglądała sprzedaż napojów w karczmach lub wiejskich sklepikach. Współczesne etykiety na butelki sprawiają, że produkt staje się nośnikiem idei, a konsument sięga po niego jak po widoczny dla otoczenia wyznacznik swojego stylu życia.

Dlatego jest tak wiele form, jakie przybierają etykiety na butelki, paczki, pudełka i słoiki: drukowane w arkuszach do aplikacji ręcznej lub w rolach do nakładania automatycznego, na papierze samoprzylepnym, lub folii polipropylenowej, błyszczącej albo matowej.

Opakowania produktów z małych manufaktur

Przy niewielkiej, ekskluzywnej produkcji warto zamówić etykiety na butelki lub pudełka do ręcznego aplikowania. Dlaczego? Proces całkowicie ręcznej produkcji, od mieszania składników aż po etykietowanie opakowań może być wyeksponowany w kampanii reklamowej i pokazać nas klientowi, jako producenta wyjątkowo dbałego o staranne tradycyjne przygotowanie wyrobów.

W przypadku produkcji masowej, przemysłowej, zamawianie etykiet na opakowania musi godzić krótki czas aplikacji i zarazem jej dokładność. Naklejki na rolkach, dostosowane do linii produkcyjnej, której elementem będzie automat do etykiet, to oczywistość.

Nietypowe etykiety na butelki

W przypadku naturalnych soków o krótkim terminie ważności lub napojów, których marka nawiązuje do wieloletniej tradycji, sprawdzają się dodatkowe nalepki w postaci krawatek i banderol, czyli etykietek naklejanych przez krawędź nakrętki.

Butelka piwa zwyczajowo posiada krawatkę – mniejszą naklejkę na szyjce, do czego konsument jest z reguły przyzwyczajony. Birofiliści, czyli zbieracze butelek i etykiet kolekcjonują nawet ten typ oznakowań.

Zastosowanie banderol z kolei wzbudzi u klienta poczucie, że produkt ma gwarancję świeżości. Nienaruszone banderole oklejające krawędź świadczą o tym, iż na etapie transportu i ustawiania towaru w sklepie nikt nie otworzył butelki.

Artykuł powstał we współpracy ze specjalistami z firmy Eticod

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here