Karmienie dziecka

Jadłospis dziecka powinien zaspokajać wszystkie jego potrzeby. Tylko w taki sposób utrzymamy organizm w odpowiednim stanie. Istotne jest dostarczenie składników odżywczych, aby umożliwić prawidłowy przebieg poszczególnych procesów. Może to oddziaływać na ogólny metabolizm. Przez pierwsze miesiące oczywiście noworodek odżywia się jedynie mlekiem matki. Jest ono idealnym źródłem energii. Jednak mimo to warto dokładnie kontrolować stan organizmu. Poprzez analizę wagi jesteśmy w stanie ocenić czy dziecko zjada niezbędną ilość pokarmu. Wszystkie odchylenia powinny być dla nas bardzo niepokojące. Należy je jak najszybciej korygować. Jednak na samym początku jest to dość trudne. Możemy posługiwać się tu kaszkami, których użyjemy do zagęszczania mleka. W ten sposób zwiększymy kaloryczność mimo zachowania takiej samej objętości. Nie będzie to sprawiało problemów dziecku. Jednak dobrym pomysłem jest również karmienie mieszane. Nie musimy wcale rezygnować z pokarmu matki. Jednak w niektórych sytuacjach poleca się uzupełnienie go gotowymi produktami. Dzięki temu znacznie lepiej odżywimy dziecko. Mleko modyfikowane zazwyczaj jest bardziej kaloryczne. Dzięki temu nie zmieniając ilości posiłków możemy znacznie lepiej zaspokoić wszystkie potrzeby organizmu. Równocześnie jednak nie musimy martwić się o ilość substancji odżywczych. Są one dopasowywane do aktualnego wieku niemowlaka. Z uwagi na to musimy kierować się oznaczeniami umieszczanymi na opakowaniach. Na tej podstawie określimy, po które preparaty warto sięgać. Takie mieszanki są również wzbogacane w witaminy i minerały niezbędne do prawidłowego funkcjonowania poszczególnych narządów. Nie możemy doprowadzić do pojawienia się niedoborów. Z tego powodu łączenie obu metod żywienia jest bardzo dobre. Pozwala czerpać korzyści z pokarmu matki bez równoczesnego ryzyka niedożywienia. Dużym plusem karmienia piersią jest dostarczanie przeciwciał. Mogą pozytywnie wpływać na kształtowanie się mechanizmów obronnych organizmu oraz dojrzewanie układu odpornościowego. Pierwsze próby rozszerzania diety powinny być podejmowane już w szóstym miesiącu. W tym czasie organizm jest wystarczająco rozwinięty, aby trawić nowe pokarmy. Jednak należy wykonywać to bardzo stopniowo. Warto zaznajomić się z konkretną kolejnością podawania produktów. Dzięki temu znacznie lepiej przejdziemy przez cały proces. Istotne jest, aby układ pokarmowy miał czas na przyzwyczajenie się do nowych substancji. Może być to również pomocne w obserwowaniu ewentualnych alergii i nietolerancji. W przypadku wystąpienia uczulenia należy zrezygnować z konkretnego pokarmu. Cały proces warto rozpocząć od gotowanych warzyw. Są lekkostrawne, ale równocześnie zawierają dużą ilość witamin i minerałów. Dzięki temu będą stanowiły idealne uzupełnienie diety opartej na mleku. W dalszej kolejności możemy przetestować owoce. Jednak należy pamiętać, że wszystko musi być dokładnie rozdrobnione. Najlepiej sprawdzą się tu zupki oraz papki. Dziecko nie będzie miało problemu z ich jedzeniem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *