Z uwagi na specyfikę konstrukcji pojazdów rolniczych do smarowania przekładni, elementów układu hydraulicznego i mokrych hamulców wykorzystuje się jeden rodzaj oleju. Wspólne smarowanie układów pełniących różne funkcje wymaga zastosowania specjalnego rodzaju środka smarnego. Takim medium jest każdy uniwersalny olej przekładniowy do ciągników rolniczych. Oleje UTTO (Universal Tractor Transmission Oil) pomimo uniwersalności są produktami wysoce specjalistycznymi, wysokiej jakości.

Zastosowania uniwersalnych olejów przekładniowych

Podstawową właściwością olejów UTTO jest zdolność do zapewnienia jednoczesnego, optymalnego smarowania wielu układom mechanicznym pełniącym różne funkcje, a zamkniętym w jednej obudowie. Współczesne ciągniki rolnicze korzystają z jednego układu smarowania dla skrzyni biegów, przedniego i tylnego mostu, mokrych hamulców, windy hydraulicznej, wałka WOM czy zwolnic w kołach. Jeden układ smarowania wymaga zastosowania oleju możliwie uniwersalnego, dbającego o każdy z wymienionych układów, zapewniający jego optymalne smarowanie i ochronę w trudnych warunkach pracy. Oleje UTTO są właśnie takimi środkami. Z jednej strony są bardzo uniwersalne, bo smarują różne układy, a z drugiej niezwykle specjalistyczne, bo żaden inny produkt nie sprawdzi się przy jednoczesnym smarowaniu tak wielu, zupełnie różnych elementów. Na stronie https://esklep.pesta.com.pl/grupy-towarowe/8000000022/oleje-hydrauliczno-przekladniowe-utto znaleźć można wiele rodzajów takich olejów, w różnych klasach lepkości, dedykowanych ciągnikom rolniczym różnych marek i modeli.

Właściwości olejów UTTO

Ze względu na konieczność zachowania wysokiego poziomu uniwersalności, zapewnienia optymalnego smarowania wielu układom mechanicznym zamkniętym w jednej obudowie, oleje UTTO muszą charakteryzować się najwyższym poziomem jakości i wytrzymałości, co jest zapewniane przez stosowanie wysokospecjalistycznych dodatków. Warto przy tym pamiętać, że olej UTTO często realizuje zupełnie przeciwstawne funkcje. Z jednej strony redukuje tarcie w skrzyni biegów, a z drugiej zwiększa tarcie w układzie mokrych hamulców. Poza tym olej powinien charakteryzować się wysokim tarciem dynamicznym w hamulcach i zapewniać dobre tarcie statyczne w sprzęgle. Przeciwstawne oczekiwania są spełniane przez specjalne dodatki, których nie znajdziemy w standardowych olejach dedykowanych samochodom osobowym, a nawet ciężarowym. Dzięki nim każdy olej UTTO jest produktem wyjątkowym i jednocześnie niezwykle uniwersalnym, ale tylko w przypadku połączonych układów stosowanych w nowoczesnych ciągnikach rolniczych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here